• Всичко за Детокса

      Какво е детокс?

      Детоксикация или пречистване на организма чрез хранене или липса на хранене е техника, използвана от векове от доктори, лечители и философи сред които Хипократ, Сократ, Платон, Аристотел и много други, за лечението на най-различни заболявания и за пречистване на тялото и съзнанието.

      Затова според някои специалисти днес детоксът е липсващото звено в храненето на съвременния човек, а той има нужда от него повече от всякога. Гледайте на пречистването като на почивка от вредните храни, така както почивате след работа, за да презаредите, да се отпуснете и да получите нови перспективи за живота.

       

      Имам ли нужда от детоксикация и откъде идват токсините?

      Истината е, че идват отвсякъде - химическите замърсявания във въздуха, тежките метали, пестицидите в храните, медикаментите, алкохола, активното и пасивното пушене и, разбира се, химикалите в храните. Ние просто живеем в замърсена среда, която не винаги можем да контролираме. Освен това изкушенията около нас са прекалено много и понякога е трудно да им се устои.

      Освен от външните фактори, токсините могат да дойдат и от нормалния метаболизъм и натрупването на вредни микроогранизми в храносмилателния тракт - тънкото и дебелото черво, в резултат от неправилно хранене, приемане на прекалено голямо количество храна, хранене набързо и остатъци непреработена храна.

      Напоследък сме все по-забързани и по-забързани. Не ни достига време да свършим всички задачи за деня, да се видим с приятели, да поиграем с детето, какво остава да намерим време за храна... Повечето от нас се хранят набързо, не дъвчат достатъчно храната и преглъщат големи парчета от нея, оставяйки цялата работа на стомашните сокове и ензими, които така и не смогват да смелят всичко. Бързото хранене води до редица неприятности, като газове, подуване на стомаха, проблеми с храносмилателния тракт и в крайна сметка лошо усояване на витамините и минералите.

       

      След като знам, че в организма ми има токсини, мога ли да ги премахна оттам?

      Можете, разбира се! Терминът детоксикация означава пречистване на организма отвътре, което е естественият начин на тялото да се отървава от ненужните съставки и това се случва ежедневно. Редовното ходене до тоалетна, спортуването и потенето, сауната - всички те детоксикират организма.

      Проблемът е, че понякога натрупването на токсини е прекалено голямо и организмът има нужда от помощ, за да ги елиминира. Ако приемем, че постоянно се поддържаме в добър външен вид (кожа, коса, нокти и т.н.), трябва да приемем, че повечето от нас не правят нищо за вътрешното си пречистване, защото не си даваме сметка, че органите и всяка една наша клетка също имат нужда от периодично "измиване".

       

      Кой е най-добрият начин за детоксикация?

      Ултимативно всеки метод за детокс, който разчита на сокове/хранене, богато на антиоксиданти, фитонутриенти и ценни вещества като цяло е добър. Но соковият детокс е доминантен спрямо останалите методи, заради невероятната концентрация от всички тези елементи като количество.

       

      Кой е най-добрият период за соков детокс?

      Без значение дали искате да подготвите тялото си за лятото, да подсилите организма си за зимата или просто имате нужда от енергия и виталност - детоксикацията винаги е правилния избор.

       

      С какво ще ми помогне детоксът?

      Детоксът идва на помощ, когато искаме да:

      ▪ Пречистим токсините от тялото си
      ▪ Предотвратим появяването на хронични болести
      ▪ Подсилим имунната си система
      ▪ Отслабнем
      ▪ Забавим преждевременното остаряване
      ▪ Подобрим качеството си на живот
      ▪ Енергизираме тялото си
      ▪ Подобрим вида на кожата си
      ▪ Подобрим мозъчната дейност, да бъдем свежи и будни
      ▪ Възстановим баланса в тялото си
      ▪ Дадем почивка на храносмилателния си тракт

       

      Как да се подготвим за детокс?

      Стъпка 1 - освободете календара си.
      Планирането и подготовката са ключът към успеха на Вашето пречистване. Освободете максимално календара си от работа и социални ангажименти, които могат да Ви разсейват от целта - да извлечете максимума от детоксикацията. Гледайте на нея като на няколко свободни дни, в които да се погрижите за себе си и да се поглезите. Заслужавате го и накрая ще бъдете възнаградени за отдадеността си.

      Стъпка 2 - подгответе тялото си.
      По време на детокса ще трябва да се лишите от ежедневната си храна, напитки, снаксове и лакомства. Да, това включва хляб, ориз, месо, млечни продукти, захар, шоколад, кофеин, алкохол и никотин.

      За да се справите по-лесно с липсата на тези продукти и да останете фокусирани върху детокса, силно препоръчваме намаляване на употребата им седмица преди стартирането му. Започнете по-рано, ограничете апетита си, отъпчете пътя към пречистването, така че да бъде възможно най-лесен и максимално ефективен.

       

      Стъпка 3 - поръчайте си соковете и им се насладете!

       


      За кого не е полезен детоксът?

      Бременните и кърмещите майки не трябва да правят детокс, защото по време на детокс целта е токсините да бъдат изхвърлени и организмът ги изхвърля чрез всичко, което излиза от теб - урина, пот и т.н. При кърмещите проблемът е че това, което излиза може чрез кърмата да отиде в бебето. Всички със заболяване или претоварен черен дроб трябва да се въздържат от детокс, защото той ще натовари допълнително органа.

      Не бива да се правят драстични промени в храненето за пречистване на организма при хора с диагностициран рак в последни фази, аритмия на сърцето, ниско кръвно налягане, анорексия, булимия, слабо сърце, психично заболяване, гастрит и язва, както и по време на много студено време, бременност и кърмене, преди и след операция.

      При всички тези състояния ще е добре да включите зелените сокове като част от ежедневието си, но не и да правите 1-3 дневни сокови пречиствания само с тях.

       

      Какво е захранване и защо е важно след детоксикация?

       

      Захранването след режима на сокове зависи изцяло от дните, които сте прекарали в детокс. След еднодневен детокс на практика можете да ядете всичко, но все пак се старайте да не прекалявате и да спазвате доколкото е възможно препоръките, валидни най-вече за захранване след 3 или 5 дни детокс на сокове.

       

      Като за начало се придържайте към по-лек начин на хранене и недейте веднага да добавяте към менюто си бяло брашно, бяла захар и тежки меса. Яжте основно зеленчуци и пълнозърнести храни, а от животинските продукти постепенно започнете да добавяте яйца, риба и морски дарове.

       

      Опитайте се в рамките на няколко дни да пиете зелени смутита или отново зелени фрешове за закуска, като ги редувате с пробиотично кисело мляко или закуска с фибри - чиа, овесени ядки, елда и други.

       

      Лек обяд от типа салата и супа ще Ви накарат да се чувствате изпълнени с енергия през целия ден, затова не ги захвърляйте с лека ръка заради сандвич или пица. Междинните закуски е добре да са плодове, отново прясно изцеден фреш или ядково мляко. Към вечерята можете да добавите киноа, елда, пълнозърнест хляб с квас, картофи на фурна и други зеленчукови готвени ястия, а месото да редувате през ден в рамките на първата седмица от захранването. Не пропускайте да изяждате и по една голяма зелена салата ПРЕДИ основното ядене! Тя е най-добрият източник на ценни вещества за организма, веднага след зеления фреш.

       

  • Сравни

    Затвори
    Отвори
    Няма резултат